Alles over online marketing
Iedereen is wel bekend met marketing, het wordt dan ook op verschillende manieren ingezet. Dagelijks komen we op tientallen manieren in aanraking met marketing, al zijn we ons daar niet altijd bewust van. Marketing staat voor alle activiteiten die een bedrijf uitvoert om verkoop van producten en diensten te stimuleren. Dat is dus die poster die je in het bushokje ziet terwijl je wacht op de bus, de advertentie die op je telefoon verschijnt en het mailtje dat je herinnert aan de actie bij je favoriete kledingwinkel. Online marketing is een van de vele manieren van marketing en heeft als doel om via het promoten van het product of de dienst via het internet, nieuwe of bestaande klanten aan te trekken die het product of de dienst zullen afnemen. Ben jij benieuwd op welke manieren je online marketing kunt inzetten? Lees dan in dit blog meer over drie interessante vormen ervan.
E-mailmarketing
Een van de oudste vormen van online marketing, maar daarom niet minder interessant, is e-mailmarketing. Bij e-mailmarketing zet je e-mail in om berichten naar de doelgroep te sturen, zowel naar bestaande klanten als potentiële klanten. Je probeert hen hierbij bijvoorbeeld aan te sturen op inschrijving voor de nieuwsbrief of op de hoogte te brengen van nieuws of aanbiedingen. E-mailmarketing is erg veelzijdig waardoor je er alle kanten mee op kunt en doet dan ook zeker niet onder aan nieuwe technieken. Hoewel je je klanten zelf het beste kent, kun je er baat bij hebben deze vorm van online marketing uitbesteden aan een externe partij.
Digital advertising
Digital advertising is het maken van online reclame voor je merk, product of dienst. Er zijn verschillende manieren waarop je digital advertising kunt inzetten. Zo kun je bijvoorbeeld reclame maken in de zoekresultaten van Google, op diverse websites of via social media. Een vorm van digital advertising is affiliate marketing. Hierbij wordt een website die jouw producten of diensten promoot beloond wanneer bezoekers daadwerkelijk naar jouw website gaan. Een affiliate maakt gebruik van een speciaal voor hem gegenereerde trackingcode, die registreert van welke website een klant die er op klikt afkomstig is.
Zoekmachine
Je wilt natuurlijk zo hoog mogelijk in de Google zoekresultaten verschijnen met je website om meer bezoekers te genereren. Hiervoor kun je twee vormen van online marketing inzetten: SEO en SEA. SEO heeft betrekking op de organische, onbetaalde zoekresultaten, waar het bij SEA om betaalde zoekresultaten gaat. Het is aan te raden om een combinatie hiervan in te zetten. Je kunt je positie dus op verschillende manieren verbeteren. Ben je nog zoekende naar de juiste middenweg, onderzoek dan eens of je taken hiervan wilt uitbesteden. Zoek online bijvoorbeeld op “white label linkbuilding mogelijkheden” om je te oriënteren.