Tegenwoordig zetten we steeds vaker sociale media in om in contact te treden met mensen, maar ook met bedrijven. Maar, ook in deze tijden van ontwikkelingen vinden mensen het prettig om een keuze te hebben. Een e-mail sturen is natuurlijk heel handig en veel mensen gebruiken deze mogelijkheid dan ook, maar het is alsnog heel belangrijk om mensen de mogelijkheid te bieden om ook nog de telefoon te kunnen pakken. Daarom is je telefonische bereikbaarheid ook in 2016 nog steeds ontzettend belangrijk en zeker iets waar je goed op moet letten. Voor een relatief grote groep mensen is het bijvoorbeeld niet mogelijk om op andere manieren met je in contact te treden, omdat zij niet de beschikking hebben over internet. Verder heb je ook nog steeds veel mensen die gewoon graag persoonlijk contact onderhouden en ook is het natuurlijk wel handig om snel een antwoord te krijgen wanneer je met een vraag zit.

Nu kun je er natuurlijk voor kiezen om al je inkomend telefoonverkeer zelf te blijven regelen. Voor de meeste ondernemers zal dit de meest voor de hand liggende optie zijn, omdat het een goedkope manier lijkt. Echter, wanneer je het afzet tegen de tijd die jij erin zal moeten steken, is het nog maar de vraag hoeveel goedkoper het eigenlijk is om zelf de telefoon aan te nemen of hiervoor iemand vrij te maken of aan te nemen. Wellicht is het toch goedkoper om te werken met een inbound callcenter op afstand die al jouw inkomende telefoontjes kan doorzetten of afhandelen en jou daarmee veel werk uit handen neemt. De belangrijke telefoontjes en de uitgaande telefoontjes kan je dan natuurlijk nog steeds zelf oppakken maar je neemt jezelf hiermee een hoop werk uit handen en verbetert tegelijkertijd je service naar de klant toe. Dat zijn dus twee vliegen in een klap.